خرید کردن و پول خرج کردن در بسیاری از موارد کاری احساسی است. یک خرید خوب و ارزان برای ما یک بازی برد ـ برد است که از لحاظ احساسی می‌تواند بسیار رضایت‌بخش باشد و خرید چیزی برای کسی که دوستش داریم، احساس خوبی به ما می‌دهد. حتی اگر از لحاظ اقتصادی توجیهی نداشته باشد. خرید کردن می‌تواند راه مطلوبی برای وقت‌گذرانی باشد. همیشه کالایی برای خرید وجود دارد ولی این‌که همیشه هوشمندانه خرید کنیم کار راحتی نیست! خرید هوشمندانه خرد و خلاقیت می‌خواهد.

خرید کردن صرفا یک فعالیت اقتصادی نیست. خرید ذهن و روان خریدار را درگیر می‌کند. طوری که می‌توانیم بگوییم در بسیاری از موارد، خرید عملی کاملاً آگاهانه نیست و ضمیر ناخودآگاه هم در آن نقش دارد. برای همین است که بسیار پیش می‌آید که بیشتر از نیازمان خرید کنیم، به خرید اعتیاد پیدا کنیم یا برای بهتر شدن حال روحی‌مان چیزی بخریم. جنبۀ ذهنی و روانی خرید موجب شده که فروشندگان بتوانند روی خرید ما با عوامل نامحسوس به‌نفع خودشان تأثیر بگذارند و ما را مجبور به خریدهای بیشتر کنند.

خرید چه به صورت هوشمندانه و به چه به صورت ناخوادگاه انجام شود، بر روی وضعیت جیب مان و مدیریت کیف پولمان، تاثیر مستقیم دارد. هر چیزی که بخریم، از پول‌هایمان کم کرده‌ایم؛ پول‌هایی که می‌تواند تبدیل به سرمایه‌مان شود.

Zarebin

خرید چه به صورت هوشمندانه و به چه به صورت ناخوادگاه انجام شود، بر روی وضعیت جیب مان و مدیریت کیف پولمان، تاثیر مستقیم دارد. هر چیزی که بخریم، از پول‌هایمان کم کرده‌ایم؛ پول‌هایی که می‌تواند تبدیل به سرمایه‌مان شود پس بسیار مهم است که بتوانیم هنگام خرید کردن کاملاً آگاهانه عمل کنیم.

پس بسیار مهم است که بتوانیم هنگام خرید کردن کاملاً آگاهانه عمل کنیم، بدانیم به چه چیزهایی نیاز داریم، چه چیزهایی برایمان اولویت دارد و حواسمان باشد چقدر خرج می‌کنیم. مراقب باشیم ترفندهای فروشندگان ما را به تله نیندازد و دچار پشیمانی پس از خرید نشویم. یک خرید هوشمندانه بدون شک در برنامه‌ریزی مالی ما تاثیر قابل توجهی به جا خواهد گذاشت.