پیش بینی بازار بورس – 22 آذر 1398
بازار هفته گذشته را با ثبت ركوردهاي جدید پشت سر گذاشت كه عمدتا به دليل رشد قيمت ها در بازار ارز و بهبود وضعيت بازارهاي جهاني بود.
در بازارهاي جهاني و در پايان هفته شاهد تحولات مهمي از جمله توافق اوليه چين و امريكا در فاز اوليه و تعويق دور جديد تعرفه ها بوديم. از طرفي پيروزي حزب حاكم در انگليس نيز اميد بازارها به تعيين تكليف برگزيت را افزايش داد و همه اين تحولات به تحريك در بازارهاي سهام و كالا منجر شد كه خبر مناسبي براي بازار داخل نيز محسوب مي شود هرچند بازی ترامپ با رسانه ها بازارها را سردرگم کرده و شاهد نوسانات عجیب در بازارهای جهانی هستیم. از طرف ديگر كنترل قيمت در بازار ارز نيز در پايان هفته گذشته ثبات نسبي را در اين بازار حاكم نمود و به نظر مي رسد نرخ ارز با ثبت كف جديد به ثبات نسبي برسد. اما در بازار سهام با مشخص شدن برخي از زواياي بودجه سال آينده تا حدودي از نگراني ها پيرامون اين پارامتر تاثير گذار كاسته شد هرچند همچنان ابهاماتي در رابطه با عملي شدن جزييات و البته كسري بودجه وجود خواهد داشت. رشد گروه هاي بزرگ مهم ترين دليل سقف شكني شاخص كل بود كه به نظر مي رسد با سرعتي كمتر متاثر از كاهش نسبي نرخ ارز اين هفته نيز خصوصا در برخی از گروه هایی که رشد کمتری داشته اند مانند پالایشی ها ادامه داشته باشد.
در گروه هاي ديگر بازار خودرويي ها با پيشتازي نماد خودرو در حال جبران عقب ماندگي خود از بازار هستند كه به نظر مي رسد كم و بيش بخصوص در قطعه سازها در اين هفته ادامه داشته باشد و بانكي ها نيز مي توانند در برخي از نمادها مورد توجه باشند.
در سيماني ها، انبوهسازها، بيمه اي ها، محصولات دارويي و غذايي و ديگر گروه هاي كوچكتر بازار مي توان به روند مثبت تك نمادها خوش بين بود.
به صورت کلی به نظر می رسد در صورت آرامش در بازار ارز و ثبات در بازارهای جهانی شاهد آرامش در بازار سهام نیز باشیم و مجددا اخباری مانند تجدید ارزیابی دارایی ها در کانون توجه قرار گیرد.